Dar – nedar

Asi se shodneme v tom, že pojmout dárek k narozeninám se dá sto a jedním způsobem, ale když vás má někdo tak rád, jako mně moje kamarádka Hana, dá vám přesně to, co potřebujete – čas. Já jsem svůj čas dostala v podobě úklidu. Zaplatila mi tři hodiny uklízení na službě Lidská síla.

Dobře si totoiž pamatuje ty moje nekončící lamentace na nekončící nepořádek doma. Začnu uklízet v pokojíčku a skončím v kuchyni, a po obědě bych mohla v kuchyni začít a v pokojíčku skončit (v pokoji). Nejsem žádná naivka, při dvou dětech, manželovi, kterému uklízení říká Pane akorád v sobotu, kdy z donucení vysaje a ještě je kolem toho řečí jak na kostele, při absenci babiček a mojí střední neochotě uklízení obětovat víc jak půl hodině denně, je jasné, že je doma bordel. Ne obrovský, ne trvalý, ale je tam. A mám-li to uklízet pořád dokola, mohlo by mi z toho hrábnout a články bych vám potom mohla psát z Bohnic.

Takže mi to kamarádka Hana věnovala se vším všudy – objednala paní na úklid za mě, zaplatila to, samozřejmě a byla na telefonu, kdyby bylo třeba něco vyřídit. V pondělí ráno před devátou u nás zazvonila taková malá slečna, která i s botama vážila asi tak třicet kilo a že je tu na ten úklid. Pro tuto službu je nutné připravit čistící prostředky, tak jsem slečně ukázala, kde to máme, že nemáme papírové ubrousky, kývla hlavou a dala se do toho.

My jsme s klukama odešli na výlet tramvají (jeli jsme kolem Vltavy do Holešovic, opravdu výprava). Vrátili jsme se asi o čtvrt na dvanáct a doma se zatím slečna činila, co mohla. Obývak a kuchyň už byly hotové, k tomu z půlky koupelna a záchod. Slečna špitla něco o tom, že neví, jestli to stihne, což jsem chápala. Byt máme sice malý, zato bordel velký a vleklý. Tak jsem klukům a sobě uvařila oběd a dala je spát. Do té doby bylo vysáto v pokojíčku, poskládané hračky, vytřeno v ložnici (máme tam také pvc) a dokončovaly se práce v koupelně. Panáčci usnuli a my měly asi pak tři minuty si něco říct…

…protože – protože já jsem potřebovala říct, že jsem velmi ráda, že uklidila kde co všechno, co já nestíhám a slečna mi sdělila, že prostě z důvodu těhotenství nekončila (střední) školu, a že teď uklízí. Byla to taková hezká osobní chvilka, kterou sice asi spousta z vás může považovat za nepodstatnou, ale mně přišla lidská a milá. Protože bych nerada vypadala, že pohrdám někým, kdo prostě uklízí po bytech a slečna to hádám měla podobně. Ostatně má doma malou holčičku, tak domácnosti s dětmi rozumí, o to to bylo jasnější.

Krátce po dvanácté s malým dýškem v kapse odešla. Od té doby je to tady kráááááásné. Opravdu. Kam se podívám, tam je uklizeno. Dokonce v ledničce je vytřeno. Oh, to jsem fakt nečekala. Je uklizená fakt zažraná špína, kterou jsem už osobně vzdala, nedávno přišel můj muž a říkal, že je úplně vyčištěné do běla prkýnko na záchodě zezdola. Bože.  I když se to nezdá – mnohem lépe se mi teď uklízí. Prostě jen po oběd setřu a je to tu pěkné. Kuchyňská linka prohlédla totálně, o sporáku nemluvě, takže i když teď úklidu věnuji trochu víc času, je výsledek opravdu pěkný.

Pokud jste na tom podobně, pokud už nemůžete vysavač ani vidět a máte pocit, že jestli ještě jednou sestřete předsíň a umřete, je to skvělá volba, poměr cena-výkon je velmi ucházející, a kdybyste si to nemohli dovolit, tak napiště Ježíškovi a budete mít klid. A uklizeno.

 

Published in: on 19 Duben 2016 at 18:54  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2016/04/19/dar-nedar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentNapsat komentář

  1. Poprvé v životě jsem si nechala odborně vyčistit koberce peršany. Byla jsem u vytržení, jaký binec tam byl zažraný. Paní 2 hodiny koberce takzvaně klepala přes čistou vodu, která byla stále černá. Pak teprve další hodinu čistila dalším strojem,pěnovala, čistila a hned vysávala. Takže výsledek byl nové čisté peršany, hned se mi lépe dýchalo. Rozhodla jsem se, že si tuto firmu objednám jednou za čas na pořádný ůklid. Za 3 hodiny poctivé práce 574,-Kč!!


Napsat komentář

