Chlubení se

Víte, co jsem dělala poslední dva dny na hřišti? Seděla na lavičce a chlubila se. Na návštěvu přijela moje babička. Ano, MOJE babička, ne kluků babička. Babi má 85 let, přijela RegioJetem z Olomouce do Prahy na tři dny a moc se jí u nás líbilo. Dokonce byla ráda, že jsem zavolala, protože byla týden sama doma (bydlí s mými rodiči), musela se starat o celý dům, psa a slípky a zahradu a to dá jednomu pěkně zabrat. Takže jak sama řekla – přijela si odpočinout.

Babička to pěkně umí s děckama. Nekřičí na ně, hraje si s nimi, čte jim, poslouchá je a pěkně opakuje, co říkají, aby to příště říkaly lépe. Navíc – co si budeme povídat – v 85ti letech je to pro mě prostě třetí dítě do party. Babi – teď bude oběd, tady si sedni, teď je polední klid, teď se jde ven, nemusíš se převlíkat… Prostě kompatibilní.

Takže jsme byli dva krát za ty tři dny na hříšti, kluci si poměrně pěkně a sami hráli s ostatními dětmi a babička někdy jezdila s Jiřinkem s jeho novou motorkou okolo a František tvořil něco na písku. Matky, co patří do kroužku Matky, co spolu mluvíme, vyzvídaly, kdo to je. To je MOJE babička, odpovídala jsem na nevyřčené otázky. Následovalo žasnutí, že mám ještě babičku, kolik jí je let, že na to nevypadá, jak sem do Prahy přijela, a vůbec. Byla jsem na ni fakt pyšná. A když ještě pohoupala řvoucí kočárek, obdiv byl nehynoucí.

Navíc jsem vyslechla na téma babiček od té doby spoustu pěkných příběhů a stále sklízím obdiv, že to babi tak pěkně všechno zvládla. Což je víc jak pravda. Když jsem ji dávala jízdenku s tím, že v Olomouci bude ve dvanáct, rovnou řekla, že si půjde koupit jízdenku do B u P, aby pro ni nemuseli rodiče (pořád) jezdit a tak domů přijelu úplně sama. Boží.

Kluci byli taky rádi, že jim někdo zpříjemnil začátek prázdnin a byli rádi, že se babičce líbily všechny pohádky a knížky, které mají a tak doufám, že tu nebyla naposledy a že se to příště povede tak pěkně jako tentokrát.

Published in: on 6 Červenec 2016 at 15:55  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2016/07/06/chlubeni-se/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

