Jana a Hana

Jana a Hana jsou moje nejlepší kamarádky, které by pro mne šly do pekla, a já pro ně. Vždycky, když o nich přemýšlím, musím se smát, jak rozdílné (a nakonec stejné) jsou. Leč popořadě.

Hanu znám déle, takže začnu ní. Známe se z práce, z té poslední. Dělaly jsme spolu asi tři roky, a prošly si pracovním peklem, kdy jsme nestíhaly, opravovaly, hledaly haléřové chyby, řesily věci, kterým prakticky nerozumněly a chatovaly si na skype. Za tu dobu vím jedno – Hana je spolehlivá, profi a ve své práci ji chcete pořád. Navíc – a to je prostě evidentní – Hana je fakt krásná. Ve vší skromnosti odmítá nabídky skautů-lovců módních prken, věří v čistou pleť, denní líčení, a dokonalé oblékání, lehký minimalismus a to, že když kamarádky, tak v dobrém, ale hlavně ve zlém, protože od toho tu přece jsme. Momentálně bydlí v malém moc pěkném sexy bytečku na Vinohradech, žije krásný single život (který si jistě zaslouží) bez dětí, takže když potřebuju od těch svých prchnout a trochu si odpočinout, její pokoj je ideální útočiště, kde nešlapu na hračky a můžu jen ležet a nic neříkat.

Janu znám asi tři a půl roku a je to moje kamarádka-matka, která tomu rozumí. Jana vlastní obrovský asi čtyřpokojový byt na Žižkově, má jedno dítě malé – Míšu a jedno velké – amerického manžela. Je ze Severní Moravy, a rozumí ženám, józe, duchovním věcem, vaří denně asi tak pět jídel a peče dva koláče, je tak trošku alternativní ve všech směrech, její největší nákup za poslední dobu byly šaty ze sekáče za 160 korun, přesto, že by si mohla dovolit mnohem více, ale ona prostě frčí v těch nehmotných statcích. Sem tam spolu jdeme do kina, na koncert, do divadla, na čaj do hotelu Mariot, nebo prostě jen přijedu k ní s oběma klukama a děláme „montesori“ školku. Jana je můj matko-držák nad vodou, byla se mnou u zrození Jiřinka, držela mě za ruku a říkala, že to bude dobré.

Jsem ráda, že jsem obě holky potkala, že jsou tady pro mě a já pro ně, když je třeba, a doufám, že i ve vašem životě existuje jedna Hana a jedna Jana, kterým můžete zavolat ve dvě ráno, a ony to zvednou, protože se jdou zrovna vyčůrat 🙂.

Published in: on 21 Říjen 2016 at 10:51  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2016/10/21/jana-a-hana/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Napsat komentář

