Kapr

Nemůžu si pomoct, ale čekání na vánočního smaženého kapra mi přijde jako čekání až do pozdního večera na pravidelný středeční sex… Přitom je přes den tolik času…, é, přitom je přes rok tolik příležitostí dát si kapra k obědu bez stresu správného načasování a kýženého výsledku nejlepšího bodu štědrovečerní tabule…

Zejména když se vám stane to, co mě – že dostanete pět kilo kapra a dělej, děvče, co umíš… Když jsem totiž byla v létě u rodičů na letním bytě na Moravě, večer před odjezdem otci zavolal jakýsi kamoš, že chytil dva kapry, a jestli to, Jarku, chceš, tak ti je ještě živé hodím domů. A Jarek, můj taťka, po krátké konzultaci se mnou chtěl. A tak asi v osm hodin večer dovalil nějaký chlápek dva statné kapry z Donbasu, papá je zabil, vykuchal, rozporcoval, vybral mlíčí, udělal mi balíčky velikostí vhodné na oběd, zmrazil mi to a tady to máš. No nekupte to.

A tak teď, v listopadu, máme už potřetí k obědu smaženého kapra s bramborem (nebo bramborovou kaší) a jako přídavek „kapříkovou polévku“, jak to nazval František – prostě rybí vývar, protože na klasickou rybí prostě ještě čas nemám. Kluci, okouzleni faktem, že je to vlastně řízek, sní každý jednu slušnou porci, můj muž dvě, já taky a zbytek jde do rybí pomazánky a jaké bylo kilo a půl kapra.

Dobrá, přiznávám, s kaprem je vždycky práce, ať už si ho koupíte nebo dostanete, ale pokaždé získáte solidní maso, můžete si s tím pohrát, udělat karbenátky nebo pomazánku, ale dle mého to prostě stojí za to a nejeden rybář, majitel rybníka či porybný by zajásal, kdyby se kapr jedl i jindy než na Vánoce, aby s tím nebylo v tom nečase tolik starostí. Takže pěkné předvánoční období a aspoň jeden kapr na předvánoční talířek!

Published in: on 13 listopadu 2016 at 12:51  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2016/11/13/kapr/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

