Klíče

Kdyby mi někdo vykládal tarotové karty, jako první karta by byla určitě ta, co se jmenuje Pohár klíčů (bez ohledu na to, zda existuje nebo ne), protože klíče jsou opravdu moje prokletí. Ovšem dnešní předvánoční příběh má šťastný konec.

Než se narodila děcka, měla jsem sem tam po večerech trochu víc času než by bylo zdrávo a tak jsem se dohodla s paní sousedkou H. a staraly jsme se o růže rostoucí před domem. Okopat, zalít, ostříhat, jednou za týden hodinku večer. Nářadí bylo uloženo v přízemí, kde jsou různé technické místnosti a já jsem obdržela důvěru a klíče. Ale jaké klíče – univerzál od spodních dveří (a od sušárny) a klíček od kumbálku, kde bylo ono nářadí uloženo. Takže jsem odemykala, zamykala, ukládala, zalévala a vše běželo jako na drátkách.

Jenže pak se narodil František, času ubylo, růže chřadly, tak jsem se s paní H. domluvila, že to na jistou dobu vzdám a až to půjde, tak se k tomu zase vrátím. A že do té doby vrátím klíček. No jo, ale najednou se ukázalo, že není co vrátit, protože klíček se ztratil. Děs. Běs. Podezřelí byli všichni obyvatelé domácnosti. Prohlédano bylo úplně vše. Klíček prostě zmizel.

Skutečnost jsem nahlásila paní H. a ta to musela hlásit výš, hlavní správcové, a ta je, co si budeme povídat, pěkně ostrá. Má knírek, dva čokly a pevnou ruku (při umývání podlah). A nastal problém, ztráta důvěry, nepěkné pohledy a tak. Klíček zůstal ztracen asi tři roky.

A pak najednou – brnk – a byl tu – v mém batůžku, v průhledné kapse, ležel tam a čekal na své objevední. Takhle před Vánoci malý zázrak. Vše jsem nahlásila, klíček odevzala, důvěra obnovena a vrchní správcová mi už zase odpovídá na pozdravy. Inu, jak málo stačí k (dětské) radosti.

Přeji vám proto malé velké nálezy ať už materiální či duchovní povahy a příjemné pohledy okolí celý nadcházející rok 2017.

Published in: on 23 prosince 2016 at 21:09  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2016/12/23/klice/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

