Kino naslepo

Nevím, jestli jste o tomto novém retro fenoménu slyšeli, ale některá kina staršího ražení provozují promítání filmů, jejíž slávu dávno odvál čas, tak, že do programu napíšou – Kino naslepo, a vy pak jdete coby divák na promítání, o kterém až do samého začátku netušíte, co to bude.

Je v tom tedy jistý (fakt malý) adrenalin, napětí a chvilka překvapení. Já jsem tuto atrakci absolvovala v Olomouci v kině Metropol (bývalé Pohraniční stráže). Kino je to velké, diváků přišlo přiměřeně, neboť zábava na celý večer za 70 (slovy sedmdesát) korun českých táhne také přiměřeně, byla jsem tam coby single opět sama (můj muž byl na kartách, děti hlídala babička).

A co promítali? No, bylo to úsměvné, dávali Prázdniny v Římě. To je černobílý film s dabingem, který jste už v televizi pravděpodobně viděli, přepnuli, nebo jste u něho pletli, mluvili, žehlili, prostě cokoliv, jen ne soustředěně seděli a čekali, jak to dopadne. Ale v kině – tam máte prakticky jen dvě volby – zůstat nebo jít. Borci vedle mě to vzdali a šli, já jsem zůstala a moc jsem si to užila.

Vezneme-li to do důsledku, je to vskutku romantický film, staré záběry Říma sice ocení jen rodáci, ale jinak kostýmy jsou boží, novináři jsou ještě v oblecích a způsoby vybrané. Je to zamilované a Jiří Bartoška je tam coby Gregory Peck prostě neskutečný.

Dnešní závěr článku sice nebude typu – Běžte/nechoťte na to, ale zkuste někdy vybočit z konvencí multikin či klubových programů a jít na něco na slepo. Třeba budete mile překvapeni. Anebo odejdete, ostatně na vybranou (v tomto případě) máte vždy.

Published in: on 2 Leden 2017 at 12:15  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2017/01/02/kino-naslepo/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

