Barter

Můžete si o barterových obchodech myslet co chcete, můžete si myslet, že je to odírání a že to někdy není win/win, ale myslím si, že opak je pravdou. Když jsem pracovala v Továrně na krásu, vyměnili jsme mastičky a voňavky za sušenky s Továrnou na sušenky. Zatímco my jsme už nemohli ty naše výrobky ani cítit, oni je nemohli ani vidět a tak byla výměna velmi vítána… Tedy až do doby, kdy některé kolegyně zjistily, že se jim sušenky vyrazily na bocích a zadku… Ale to už k věci patří.

Barter, to je vlastně taková výměna, která by měla potěšit obě strany. Standartně se používá při budování dobrých sousedských vztahů (ty mi posečes trávu mojí sekačkou, když tu já nebudu a sekačku si nech půjčenou, jak dlouho potřebuješ). Rozhodně mám v živé paměti králika od sousedů, který vyrostl z našeho jetele…

Nedávno se mi jeden takový barter povedl téměř mimoděk. Dostala jsem nedávno od kamarádky Jany šaty. Dvoje. Jedny byly odsouzeny k rozpárání od prvního pohledu, zatímco druhé byly krásné, téměř nenošené, hedvábné, s podšívkou šité na míru v Bankoku. Tedy – šaty  s příběhem. Roztříhat je byla věčná škoda, tak jsem je vzala nedávno na hodinu šití a tam je nabídla hlavní mistrové, alias její dceři. Paní mistrová souhlasila, že to doma vyzkouší a pak by se vidělo.

Týden nato se vidělo. Dceři byly šaty jako ulité, v bocích trochu zabrat a paráda je na světě. Byla jsem fakt ráda, že šaty došly svého osudu. Jenže  – jenže paní mistrová to tak nehodlala nechat a řekla, že mi za šaty nabídne 10h šití zdarma. Ups. To jsem fakt nečekala, říkala jsem si – maximálně hodinu, kdyby na to došlo…, ale spíše jsem za to fakt nic nechtěla… Nicméně paní krejčová na tom trvala a tak jsem usoudila, že není čas na vyjednávání a že to prostě vezmu. A tak jsem kývla a směnný obchod výhodný pro obě strany byl na světě. Juch!

Deset hodin zdarma, to jsou necelé tři měsíce, takže mám vystaráno do léta! Děkuji tedy Janě, sobě a paní mistrové a jestli se i vám povedla nějaká ta občanská výměna, pochlubte se v komentářích.

 

Published in: on 6 června 2017 at 21:14  Napsat komentář  

The URI to TrackBack this entry is: https://brouckoviny.wordpress.com/2017/06/06/barter/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Zanechat Odpověď

